ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Τηλεφωνούν και δεν τους κλείνουν ραντεβού για αντικατάσταση αερόσακου

Δεδομένες οι χρεώσεις από τις αντιπροσωπείες για μια κατηγορία ιδιοκτητών αυτοκινήτων που φέρουν takata

24news team

«Συστήνουμε υπομονή. Θα επικοινωνήσουμε μαζί σας, υπολογίζουμε σε δύο ή σε τρεις μήνες και θα σας ενημερώσουμε για το πώς προχωράμε. Τα ραντεβού είναι γεμάτα».

Αυτά ακούνε, μεταξύ άλλων, τις τελευταίες εβδομάδες, ιδιοκτήτες οχημάτων τα οποία εισήχθησαν στην Κύπρο ως μεταχειρισμένα, είτε από τη Βρετανία είτε από την Ιαπωνία, όταν απαντηθεί το τηλεφώνημά τους από τις αντιπροσωπείες, σχετικά με τον αερόσακο takata.

Πρόκειται για περιπτώσεις που έχουν συμπεριληφθεί στις λίστες που δημοσίευσε το Τμήμα Οδικών Μεταφορών με τα αυτοκίνητα από τρίτες χώρες που φέρουν τον επικίνδυνο αερόσακο στη θέση του συνοδηγού, καθώς επίσης και για οχήματα ευρωπαϊκού τύπου, οι ιδιοκτήτες των οποίων διαπίστωσαν ότι υπόκεινται σε ανάκληση για τον ίδιο λόγο, από το link στη σχετική σελίδα των αντιπροσωπειών.

Η ουρά αναμονής είναι τόσο μεγάλη, όπως ενημερώνουν τα τηλεφωνικά κέντρα των αντιπροσωπειών, που κανείς δεν μπορεί να εκτιμήσει, πότε θα εξυπηρετηθούν όλοι οι επηρεαζόμενοι ιδιοκτήτες οχημάτων που εμπίπτουν στις πιο πάνω κατηγορίες.

Ξέφυγε η ουρά αναμονής

Όπως μας έχουν ενημερώσει, τα ραντεβού για τους επόμενους μήνες είναι γεμάτα. Ο φόρτος εργασίας λόγω των επικίνδυνων αερόσακων takata είναι ήδη επιβαρυμένος και με τα οχήματα που υπόκεινται σε ανάκληση, τα οποία πώλησαν οι αντιπροσωπείες στην Κύπρο. Μια διαδικασία που άρχισε εδώ και καιρό όμως δεν ολοκληρώθηκε. Ένας λόγος είναι και η μη ανταπόκριση όλων των ιδιοκτητών στις επιστολές που τους στάλθηκαν από την εταιρεία από την οποία αγόρασαν το αυτοκίνητό τους. Έχει επιβεβαιωθεί άλλωστε και από το Υπουργείο Μεταφορών πως τα περισσότερα από τα 9 χιλιάδες οχήματα για τα οποία μπήκε εμπόδιο στην ανανέωση της κυκλοφορίας τους, οφείλονται σε ανεκτέλεστες ανακλήσεις λόγω αερόσακου.

Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή: «Καμία αθέμιτη πρακτική ή παρατυπία από πλευράς εταιρειών σε ό,τι αφορά τις χρεώσεις»

Χρεώσεις από τις αντιπροσωπείες

Οι αντιπροσωπείες συνεχίζουν να χρεώνουν κανονικά, όσους ιδιοκτήτες οχημάτων δεν είναι πελάτες τους, παρά τα λεγόμενα βουλευτών πως λόγω παραπόνων από καταναλωτές θα επιληφθούν του θέματος. Η κάθε εταιρεία δίνει διαφορετική αιτιολόγηση για τα ποσά που ζητά. Χρεώνουν το να διαπιστώσουν αν ο αριθμός πλαισίου ενός οχήματος εμπίπτει σε ανάκληση, χρεώνουν για να συνεννοηθούν με την κατασκευάστρια εταιρεία αν θα τους αποζημιώσει, χρεώνουν και για εργατικά. Από 120 ευρώ και πάνω, αναλόγως και διαφόρων παραμέτρων.

Συγκεκριμένη εταιρεία μάλιστα ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους πως χρεώνει 45 ευρώ τον αερόσακο, χωρίς να  διευκρινίζεται εάν πρόκειται για εργατικά ή για το εξάρτημα. Βάσει νόμου, όπως ενημέρωσε το Υπουργείο Μεταφορών, το εξάρτημα ή το προϊόν ανάκλησης δεν χρεώνεται στον καταναλωτή αλλά το καλύπτει ο κατασκευαστής.

«Καμία αθέμιτη πρακτική»

Το Τμήμα Οδικών Μεταφορών έχει τη θέση πως για το θέμα των χρεώσεων αρμόδια είναι η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, του Υπουργείου Εμπορίου. Η τελευταία από τη μεριά της, μας ενημέρωσε ότι κατόπιν ερευνών που διενήργησε δεν διαπίστωσε καμία αθέμιτη πρακτική ή παρατυπία από πλευράς εταιρειών σε ό,τι αφορά τις χρεώσεις για διοικητικά έξοδα, τα οποία εκτίμησε ότι αιτιολογούνται βάσει του πολυμερούς κόστους που επωμίζονται οι αντιπρόσωποι για χιλιάδες αυτοκίνητα που δεν είναι δικής τους εισαγωγής. Για οχήματα που οι ίδιοι πούλησαν στην Κύπρο δεν χρεώνουν τίποτα.

Mazda Demio και Honda

Αναφορικά με το επικείμενο διάταγμα της 3ης Φεβρουαρίου από πλευράς υπουργού Μεταφορών, το περιεχόμενο αναμένεται να οριστικοποιηθεί εντός των επόμενων ημερών ή εβδομάδων. Η συζήτηση με τη Νομική Υπηρεσία βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη. Για τα 22 χιλιάδες περίπου Mazda Demio και Honda, εισαγωγής από τρίτες χώρες, μέχρι χθες δεν μπήκε εμπόδιο στο σύστημα του Τμήματος Οδικών Μεταφορών σχετικά με το πιστοποιητικό καταλληλότητάς τους ή την ανανέωση άδειας κυκλοφορίας.

Από πλευράς υπουργείου αναμένουν επίσης την αξιολόγηση επικινδυνότητας ανακλήσεων από πλευράς εταιρειών πριν ανακοινώσουν ποια οχήματα θα ακινητοποιηθούν πρώτα και σε ποια ενδεχομένως να δοθεί παράταση χρόνου για την εκτέλεση της ανάκλησης. Υπό την αίρεση βεβαίως της εξασφάλισης καινούργιων αερόσακων από τις αντιπροσωπείες καθώς σήμερα η προσφορά είναι δραματικά μικρότερη της ζήτησης.

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση